Luonnossa.net -palvelu Foorumin päävalikko
 Ohje   Haku   Käyttäjälista   Käyttäjäryhmät   Rekisteröidy   Käyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisään 
Selkä kipeytyy pyöräillessä...

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Luonnossa.net -palvelu Foorumin päävalikko -> Kaikkea retkeilystä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Kirjoittaja

Viesti

SiteAdmin
Site Admin

LähetäLähetetty: Ma Hei 10, 2006 3:54 pm    Viestin aihe: Selkä kipeytyy pyöräillessä...

Vastaa lainaamalla viestiä

Selkä kipeytyy pyöräillessä...

Monia vaivaa sama, juttu selkä kipeytyy nopeasti pidemmillä pyöräreissuilla. Venyttelystä on löytynyt pikahelpotusta tähän pulmaan, mutta lopulta todellinen syy löytyikin liian vähästä treenaamisesta ja satulan korkeuden säätämisestä parilla sentillä.

Joku neuvoi vielä uusien polkimien hankintaakin, mutta näillä lääkkeillä ongelmaan saatiin merkittävä helpotus. Mitä itse olette tehneet selkäkipujen kanssa vai onko vielä hieman muillakin hakusessa tämä asia?

Admin, joku

Takaisin alkuun

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti

eikka-92
Harrastaja

LähetäLähetetty: To Hei 20, 2006 1:56 am    Viestin aihe:

Minulla on ollut samoja ongelmia entisen pyöräni kanssa, enkä aja en milään muulla pyörällä kuin noilla mummopyörillä. Siinä on ollut paras lääke pyöräilyn aiheuttamiin selkäkipuihin, kun saa ajaa selkä suorana. Wink
Selkä on oireillut muutenkin aina kauheana lihasjännityksenä niskassa ja keskiselässä, joten jouduin käymään fysioterapeutilla ja nyt sitten pitää tehdä jumppaa 3 kertaa viikossa. Melko varhaisessa vaiheessa tosin tulevat nämä selkävaivat kun vasta 14 olen Confused
Syy näihin on luultavasti väärä istumisasento ja erityisesti väärät viulunsoittoasennot ennen venäläistä opettajaani.

Takaisin alkuun

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger

toni
Aika Tekijä

LähetäLähetetty: To Hei 20, 2006 1:57 pm    Viestin aihe:

Värkkäsin toissa kesänä itelleni lukuisista dyykatuista romuista liikkumispelin.
Runkona Joe Murrayn suunnittelema,konan runko,jossa oli paras pituus (penkki/satulan väli)luontevaa-ajo asentoa,omalle kropalle ajatellen.Sekä matala painopiste,joka on nannaa.

No sitä tuli vielä pidennettyä"rennommaksi",sijoittamalla ohjaustankoa,kahvoja etäämmälle.Mutta siitähän selkä pärähti kunnolla.
Parilla matkalla alkoi nikamien välissä tuntua,että niitä revittäisiin erilleen,ja rangan pystyssä pito oli tuskaa.Se meni levolla ohitse,ja pituuden säädin kohtuullisemmaks.Ei siinä pyörällä ollessa tarvitse makoilla pitkin pituuttaan,totesin,ja se toimi.

Nyt pyörä odottaa uusintakäsittelyä,kun polkimien keskiö alkaa olla finito,ja tietenkin tuon mallista saakin sitten hakea.Toistaseks tuloksetta.

Kannattaa kans kiinnittää huomiota penkin sijoitukseen(eteen/taakse),jotta polville polkiessa tuleva kulma,pysyy hyvänä.Tuosta oon nähnyt hyviä kuvia,kulmineen,joissain uudemmissa p.pyöräilykirjoissa

Takaisin alkuun

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

remington870
Konkari

LähetäLähetetty: To Tam 25, 2007 10:15 pm    Viestin aihe:

Itse kootulla vaihtari pyörällä olen sotkenut menemään ympäriinsä, yleensä päivässä 30 kilometriä. Itselläni ei kyllä ole ollut selkäkipuja, voisikohan yhtenä helpotuksena olla se, että käyn salilla niin siellä tulee selkää treenattua. Mene ja tiedä.

Takaisin alkuun

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Luonnossa.net -palvelu Foorumin päävalikko -> Kaikkea retkeilystä Kaikki ajat ovat GMT + 5 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Etusivu Eräretkeily Metsastaminen Kalastaminen Saaliskaloja Päivitykset Galleria Palaute